Nem könnyű megfelelő szállodát találnunk – pláne kutyával- , de most is utolsó szempont volt, hogy diéta alatt is önfeledt lehessek étkezés szempontjából. Le is írom, hogy miért.

Az első nyaralós gondolatom annak idején az volt, hogy innentől mindig csak apartmanba fogunk menni. Előre megfőzök, kiporciózok mindent, és bízom benne, hogy menet közben nem ragadunk fél napokra az autópályán a tűző napon. Aztán továbbgörgettem a gondolataimat, és rádöbbentem, hogy ezt egy repülős utazásnál nem fogom tudni kivitelezni. Ezek után még azzal is számolnom kellett, hogy egy többnapos vidéki rendezvényen bizony mindenképpen szállodában fogunk lakni.

Jól látjátok, a legelején én is kicsit rágörcsöltem erre a témára, mint ahogy szerintem minden kezdő. Aztán elengedtem. Ahogy tisztult a kép, jöttek a családi éttermezések, egyre jobban láttam, hogy nem olyan vészes, mint az elsőre hangzott.

A legfontosabb: csak lazán!

Szóval indulás napján bereggeliztünk, tízóraiztunk, félúton pedig megálltunk ebédelni. Ezzel előtte azért eltöltöttem egy kis időt az interneten, mivel egy számomra eddig ismeretlen városban jó látni, hogy diéta alatt mit és hol eszünk majd. Na meg szeretem bújni az internetes véleményeket, legyen az étel vagy szállás.

Vacsoránkat már a szálloda éttermében fogyasztottuk el, de előtte megtettünk egy kisebb túrát kezdésként, ha már olyan csodálatos idő volt. Vittünk a hátunkon lévő tornazsákokban vizet és némi szénhidrátot is, ami azért is volt jó ötlet így utólag visszagondolva, mert még az oda vezető túraútvonalon eltévedtünk egy negyed órára:)

Vacsora 1.

Nos, a vacsora egy szállodában mindig sorsdöntő. 4 csillagos hotelhoz képest ámultam, hogy milyen a felhozatal. Egyébként szuper megoldás, hogy a liftben minden reggel kitették az aznapi vacsora svédasztalos menüjét, így meg tudtam tervezni, hogy ebédre mit egyek.

A menüt azért teszem most közkinccsé, hogy mindenki átnézhesse és végiggondolhassa, mit szabad és mit nem szabad ennünk. Én szerencsés vagyok, mert szeretem a halat is, így nálam az egész étlap benne maradt a játékban, és diéta alatt sem éreztem rosszul magam.

Az első napi vacsora választéka:

Előételek:

• Rozmaringos túróhabbal töltött tojás
  • Mandarinos rukkola saláta

Levesek:

• Pontyhalászlé halbelsőséggel
  • Zöldséges-kolbászos fehér bableves kapros tejföllel
  • Eper krémleves pirított gyümölcslepénnyel

Főételek:

• Sertés szűzpecsenye gombafrizzel, tésztában sütve, sült paprika mártással
  • Szarvasgerinc aszalt szilva mártásban
  • Vajhalfilé rozmaringos morzsában sütve, paradicsomos kagylóval
  • Borskéregben sült csirkemell tejszínes gorgonzola mártással
  • Juhtúróval, füstölt sajttal pirított grill cukkini
  • Paradicsomos, pármai sonkás lasagne parmezánnal

Köretek:

• Mogyorós áfonyaszelet
  • Tejszínes-karamellás krémes
  • Kókuszos-csokis kocka

A kifüggesztett menü alján pedig ez olvasható:

“Amennyiben speciális étkezési igénye van, kérjük, jelezze azt az étteremben.” – Nem jeleztem természetesen, mert úgy gondolom anélkül is boldogulok, hogy tudtukra adnám, de tudom, hogy például diéta alatt, ételintolerancia esetén, vagy akár egy cukrosnak ezt már meg kell említenie.

És hogy mit ettem:

1, Előétel: kimaradt; a végén vettük észre, hogy volt. Épp csak ki nem szúrta a szemünket; viszont hősiesen kerülgettük mindig:D

2, Leves: Pontyhalászlé, egy kis erős paprikával, kenyér nélkül.

Pár évvel ezelőtt rárepültem volna az eper krémlevesre, de este már nem eszem ilyeneket.

3, Borskéregben sült csirkemell tejszínes gorgonzola mártással, sült krumplival. És bár elvileg nem illik hozzá, némi ecetes zöldséggel:)

Nézzük sorban:
  • A sült paprika mártás nem hatott meg.
  • Az aszalt szilvát szeretem/szerettem a húsokban, de ugye ez megint gyors és még aszalt is.
  • A paradicsomos kagyló elbizonytalanított, ilyeneket inkább tenger közelében szeretek enni.
  • Miután megmásztuk a Kékes-tetőt, kellett valami HÚÚÚÚÚÚÚS, így a grill cukkiniről szintén lemondtam.
  • A lasagne pedig közel 100%, hogy nem IR kompatibilis hozzávalóból készült.
  • A köreteknél azért a sült krumplira esett a választás, mert otthon sosem eszek. Ezt tartogatom az ilyen alkalmakra, és jól is jön. Ráadásul a másik opció, a vajas párolt zöldségektől kicsit már megcsömörlöttem, így nagyon nem kívántam.

Reggeli 1.

Vittem az előre bekészített pakkomat:

Ismét svédasztal. Inkább nevezném terülj-terülj asztalkámnak, és jó volt látni, hogy legalább 5 féle tej ki volt téve, köztük laktózmentesek is.

Az én reggelem mindig teával indul, így az most sem maradhatott ki. A kenyér nem téma, kimérve, bezacskózva az asztalunkra pakolom, remélve, amíg vadásszuk a többi hozzávalót, senki nem lovasítja meg 🙂 A tányér mérete a reggelihez meglehetősen kicsike, így a méreteket most ne nézzétek, több fordulós volt a sztori; de nagyjából ezeket ettem azon a reggelen:

• tojásrántotta,
  • virsli,
  • szeletelt füstölt tarja,
  • sajtszeletek (meg nem mondom már milyen fajta),
  • vaj,
  • paradicsom,
  • uborka,
  • pritamin,
  • retek.

Ebéd

Félpanzión voltunk, ezt preferálom a leginkább. Mivel sosem tudjuk előre épp hol leszünk napközben, így ezt az ellátást nekünk találták ki. Végül a szállodában á la carte ebédeltünk. A jó nagy étteremben, most alig voltak, így az ablak mellé tudunk ülni, hogy csodálhassuk a gyönyörű kilátást az erdőre és a Kékes-tetőre. Nem terveztem levest enni, de a  másik felem beválasztott, és kihoztak egy egész tál húslevest neki, amiben csirkemell és marhahús is volt; cérnametélt és némi leveszöldség. Így kénytelen voltam besegíteni, leginkább a hússal és a lével, illetve egy nyolcadolt sárgarépa kb. két darabjával.

Előre beterveztem mit vacsizok, így most jöhetett egy könnyed ebéd: helyi, házi kecskesajtos – grapefruitos saláta dióval. Volt a dióra néhol egy kis méz csurgatva, hurrá. Én nem figyeltem eléggé, ugyanis szólhattam volna a pincérnek rendeléskor, hogy azt hagyják ki belőle. Szerencsémre a mennyisége elhanyagolható volt, és azt is igyekeztem kikerülni. Ódzkodtam a grapefruit ízétől a salátán, viszont bátraké a szerencse! Aggodalmam hiábavaló volt, mert istenien illett hozzá. Ezt a kombót a nagy nyári kánikulában majd itthon is kipróbálom.

Vacsora 2.

Ismét bőséges, finom vacsora várt minket a hatalmas, ám majdnem teltházas étteremben.

A második napi vacsora választéka:

Előételek:

• Érlelt házi kecskesajt kapros olivával
  • Füstölt libamell gyümölcsökkel

Levesek:

• Magyaros vargányaleves májgaluskával
  • Gyöngytyúk húsleves zöldségekkel
  • Sült paprika krémleves aszalt paradicsommal

Főételek:

• Pácolt szarvasfilé csipkebogyó lekvár mártással
  • Rántott csirkemell filé balzsamkrémes színes paprikával
  • Vörös sügérfilé roston, tejszínes parajjal
  • Kacsapörkölt marinált gombával
  • Sertésérem zöld morzsában sütve, tárkonyos pecsenyelével
  • Roston sült camambert sajt, almás-tormás majonézzel

Köretek:

• Madártej szelet
  • Karamellás pohárkrém

Végül amit ettem:

1, Előétel: ismét kihagytam, mivel ebédre már kecskesajtot ettem, a füstölt libamell pedig gyümölcsös volt.

2, Leves: magyaros vargányaleves lett a választásom, ismét erős paprikával, kenyér nélkül.

3, Főétel: Vörös sügérfilé roston, tejszínes parajjal.

Leginkább a paraj fogott meg, aztán az, hogy tejszínes, és végül is a hallal nincs konfliktusom, így erre esett a választásom. E mellé viszont kellett valami köret; ami nem tésztaféle. Abszolút nem illett hozzá a zöldségköret, főleg, hogy aznap ez inkább a párolt színes kaliforniai paprikák kavalkádjában merült ki, pechemre. Így a steak burgonya maradt, de nem sopánkodtam. És ahogy próbáltam a köretek közül választani, belepottyant a tányéromba még egy kis roston sült camambert sajt is, az almás akármilyenes cucca nélkül.

Reggeli 2.

Másnap reggel az előre jelzett vihar helyett csodaszép napsütés várt minket; és még hely is volt az óriás ablakoknál az étteremben. Ekkorra túl voltam pár adag szénhidrát bevitelén, mivel kora reggel már birtokba vettem a szálloda fittness termét. Bevallom, féltem volna egyedül kimenni az erdőbe futni hajnalban; ráadásul esett is, míg edzettem.

Ismét óriási választék; körülbelül ugyanaz, mint előző nap is, de szerintem ez teljesen rendjén van, ha azt vesszük, hogy rengeteg féle müzliből, péksüteményből, ilyen-olyan módon készített tojásokból, virslikből és kolbászokból, felvágottakból, bundás kenyérből, és felsorolni is sok mennyi mindenből áll a reggelijük. Mellé hatalmas kávé és teaválaszték, gyümölcslevek, tejek.

Én ismét vittem a kis reggelizős pakkomat, és az előző napihoz képest minimális változtatással “indítottam” a napot. Ami mindenképp azonos volt: figyeltem arra, hogy fogyasszak friss zöldséget, sajtot, húsfélét és minimális vajat. Így eleget tettem a szénhidrát-, fehérje és zsírbevitelnek is.

Még ebéd előtt kicsekkoltunk és elindultunk haza Budapest felé. Sajnos ez most egy ilyen rövidebb kiruccanás volt, szívesen maradtunk volna még.

Köztes étkezések

Félpanziós, de teljes ellátás esetén is viszek magammal olyan IR diétába illeszthető ételeket, amiket a kis étkezésekkor eszek meg; most például vittünk kétféle almát, teljes kiőrlésű ropit, cukormentes Cerbonát… Ezek nem foglalnak nagy helyet, és akár magunkkal vihetjük túrázáshoz is.

Az étteremben természetesen a reggelinél és a vacsinál is mindig voltak kikészítve különféle gyümölcsök! Ilyenkor egyik szemünk sír, a másik nevet. Mindenesetre nekem nincs képem felkapni onnan egyet, hogy majd megeszem akkor, amikor a diéta engedi:)

Minimális előretervezéssel is jól lehet venni ezeket az akadályokat diéta alatt is, ha pihenni megyünk! És menjünk!