Ma reggel arra eszmélni, hogy felrobban a Facebook, durva. Pláne, hogy nem szokásom nyomon követni a bulváreseményeket, most mégis az arcomba nyomódott Szabó Zsófi oldalának egyik posztja. Beszél benne inzulinrezisztenciáról, csökkentett cukortartalmú termékről, „bátran fogyasztásról”, meg még jó pár dologról.

Pedig csak pár sort írt szegénykém… de bőven elég volt, hogy bennem – és még rengeteg inzulinrezisztens társamban – elinduljon valami. Valami nagyon negatív….

 

Mi a bajunk a posztjával?

Totálisan félrevezető! Különösen tetszik az „anyavagyok” hasthag benne.. se!

De egyébként, csak hogy lássuk, miért is:

  • Az inzulinrezisztencia diéta nem olyan, mint a fogyókúra. Nincs olyan, hogy elértem a jó eredményeimet (kinek mi: jó laborértékek, eltűnt panaszok, súlyvesztés, sikeres teherbeesés…), és ha mindez megvan, visszaállok a régi szokásaimhoz. Nem. Az IR diéta azt jelenti, hogy képes az ember felfogni, hogy ha nem változtat az életmódján, annak rövid- és/vagy hosszútávon következményei lesznek. Egyik ilyen lehet a cukorbetegség. Abból pedig nincs visszaút.
  • Az IR diétában a cukor, és az álneveken eladott cukor sem fogyasztható. Nem, kicsi sem. A csökkentett cukortartalmú sem! Helyette vannak természetes, és mesterséges édesítők is. Véleményem szerint van választási lehetőség, akkor meg miért ne élnénk vele.

 

Egy posztért az életemet is….

Hogy miért veszélyes, amit ma csinált?

Mert az alábbi számokkal büszkélkedhet Zsófi:

  • Facebook követők száma: 216 ezer fő
  • Instagram követők: 209 ezer fő

Úgy vélem, ha már 5 ember követ valakit, az már azt is jelenti (azon felül, hogy jajdenépszerűekvagyunk), hogy felelősséggel tartozunk azért, amit kiposztolunk vagy akár lenyilatkozunk a tv-ben, az újságoknak. De ez az én véleményem. Mások ezt lazábban veszik, látom.

A médiában az elmúlt években sorra bukkannak fel azok a celebek, akik kiállnak a nép elé, és elmondják, hogy ők inzulinrezisztensek. Ezzel is lökést adva az átlag embereknek, hogy ez nem szégyelni való, nem rossz dolog, nem kell tőle félni. Ez eddig egy nagyon szuper dolog. De itt ágazik ketté az út: celebünk vagy elkezd minél többet tanulni az adott témában, hogy ha erről beszélnie kell, ne fals infókat adjon át a nagyvilágnak; vagy egyszerűen letojja, hogy ő bizony felelősséggel tartozik azért, amiket mond, és összevissza beszél; ezzel pedig akár nagyobb bajt is csinálva, mintha csukva tartotta volna a száját.

Utóbbi csak azért veszélyes, mert így butának állítja be magát. Ja nem! Mert más embereket – pláne a kezdőket – nagyon is félrevezet(het)! És számomra, számunkra ez a fontos. Az előbbi legyen neki az.

 

De nézzük, egyelőre mi díszeleg Szabó Zsófi Facebook oldalán:

Egy ideje újra diétáznom kell az inzulinrezisztenciám miatt. Szerencsére nem kell minden jóról lemondanom☺️🙏🏼 A 40%-kal csökkentett cukortartalmú és E-szám mentes Univer Light Ketchupot (most épp teljeskiőrlésű kenyérrel) bátran fogyaszthatom az étkezéseim során. Már a család is ezt választja!
#univer #univerketchup #universzoszok #ementes #eletizesito #mutimiteszel #főzök #anyavagyok #momlife #yummi #omnomnom #eathealthy #food #foodporn #reklám

-> Nem, nem fogyaszthatnád bátran! És nem, nem egy ideje kéne ÚJRA diétáznod.

Azért írtam, hogy egyelőre, mert ha van némi esze, kijavítja előbb-utóbb, hiszen már záporoznak a kommentek, több IR-es csoportban is központi téma lett, és azt gondolom ennek itt még nem lesz vége.

Nem kellett sokat agyalnom azon, hogy miként is lehetett volna ezt okosan kiposztolnia.

 

Csak egy példa:

Egy ideje újra diétázom, hogy visszatérhessek a szülés előtti önmagamhoz. Szerencsére nem kell minden jóról lemondanom☺️🙏🏼 A 40%-kal csökkentett cukortartalmú és E-szám mentes Univer Light Ketchupot (most épp teljeskiőrlésű kenyérrel) bátran fogyaszthatom az étkezéseim során. Már a család is ezt választja!

 

És akkor ide maximálisan bele is fér az anyavagyok hashtag is.

Na tessék, máris mindenki nyugodtabban menne tovább, és élné az életét. Mert hát tudjuk, értjük, cégekből (is) élnek, ezzel nincs is gond. De vajon ez az Univer márkának mennyire lesz így nyerő? Innentől mennyire lesz hiteles személyiség Szabó Zsófi? Tudja egyáltalán mennyit árthat másoknak? (igen, van akinek az, hogy megvesz egy flakon -40%-kal csökkentett cukortartalmú ketchupot, majd rájön, mégse fogyaszthatja inzulinrezisztensként, így kidobja, igenis nagy érvágás).

 

Lehet ezt jobban is csinálni?

Celebként? Naná!

Épp nemrégiben volt egy műsor, ahol az inzulinrezisztenciával foglalkoztak. A megszólalók között ott volt Kovácsovics Fruzsina kétszeres Fonogram díjas magyar énekesnő, dalszerző is, aki igenis felkészülten tudta átadni a nézőknek a mondandóját. Öröm volt hallgatni az értelmes, intelligens beszélgetést vele, és a többi meghívott szakértővel.

De ha csak a cukorbetegségre gondolunk, akkor ott van például Erős Antónia pedagógus, újságíró, műsorvezető, aki amellett, hogy pár éve a Forbes őt választotta a 6. legbefolyásosabb magyar nőnek a médiában, igazi példakép tud lenni, s rengeteget segít és áll a cukorbetegség elleni harc mellé.

Szóval lehet ezt másként is csinálni! És hogy kell-e? Persze!!!!!

 

Savanyú a szőlő, mi?!

Na mielőtt bárki is azt hinné, hogy ezt az egész Szabó Zsófi témát azért írtam, mert féltékeny vagyok, ki kell ábrándítsam. De hátha elindul valami, celebektől, nem celebektől függetlenül.

Én nem szégyellem, kapok olyan megkereséseket (tuti nem annyit, mint Zsófi, ez fix!), amiket visszautasítok. Mert nem vág profilba, nem érzem magaménak, nem tudok vele azonosulni. Ez a döntési jogom megvan minden céges megkeresés esetében. Ez Zsófinak is megvan/meglenne.

Ha viszont olyan termék mellé állok, ami számomra nem megfelelő, de az érték, amit képvisel, maximálisan tetszik (volt is ilyen a közelmúltban), akkor azt úgy adom tovább, hogy erre felhívom a figyelmet, nem félrevezetek, hátha nem tűnik fel alapon. Ettől még másoknak segítségére lehetek!